به گفته تحلیلگران، بعید است ین ژاپن تا سطوحی که مستلزم مداخله مقامات ژاپنی باشد، تضعیف شود

ارزش ین ژاپن در سال جاری بیش از 6 درصد کاهش یافته است، اما انتظار می‌رود که با بهبود حساب تجاری و افزایش جذب گردشگر، […]

بروکرهای پیشنهادی
بروکر لایت فایننس
بروکر لایت فایننس
بروکر آلپاری
بروکر آلپاری
amarkets
بروکر آمارکتس
بروکر CapitalXtend
بروکر CapitalXtend

به گفته تحلیلگران، بعید است ین ژاپن تا سطوحی که مستلزم مداخله مقامات ژاپنی باشد، تضعیف شود

ارزش ین ژاپن در سال جاری بیش از 6 درصد کاهش یافته است، اما انتظار می‌رود که با بهبود حساب تجاری و افزایش جذب گردشگر، جفت‌ارز USDJPY در سطح قیمتی 142 الی 143 سال جاری را به پایان برساند. ژاپن سال گذشته 9.1 تریلیون ین (65 میلیارد دلار) را برای حمایت از ارز خود از طریق مداخلات متعدد، پس از آن که جفت‌ارز USDJPY برای اولین بار به سطح قیمتی 145.90 رسید، هزینه کرد. با این حال، وضعیت نسبت به سال گذشته متفاوت است، به خصوص که کسری در حال حاضر بسیار کمتر شده است؛ با احیای حساب‌های گردشگری ورودی و تجارت که نزول ین ژاپن را محدود کرده است. کسری تجاری از بالاترین حد خود کاهش یافته است و بیش از 1.9 میلیون گردشگر در ماه آوریل از این کشور بازدید کردند که حدود 67 درصد کمتر از سطح قبل از کووید است و اقتصاددانان انتظار بهبود بیشتری دارند. صندوق‌های جهانی پولی شروع به انباشت سرمایه در بازار سهام ژاپن کرده و از ین ژاپن حمایت می‌کنند و شاخص قیمت سهام توکیو هفته گذشته به بالاترین حد خود در 33 سال گذشته رسید. سرمایه‌گذاران غیرمقیم برای هشت هفته متوالی خریدار خالص در بازار سهام ژاپن بودند و در دوره منتهی به 19 مه بیش از 7 تریلیون ین ژاپن خریدند.

بروکرهای پیشنهادی

برخلاف سال گذشته، اظهار نظر کمی از سوی مقامات ژاپن در مورد ضعف ارز این کشور صورت گرفته است و هیچ‌گونه مداخله شفاهی انتظار نمی‌رود که ارائه شود. صندوق‌های اهرمی شروع به کاهش معاملات فروش ین ژاپن کرده‌اند و تعداد قراردادهای فروش از 50283 در ماه مارس به 42720 در هفته منتهی به 16 مه کاهش یافت. این تغییر ممکن است که منعکس‌کننده انتظارات برای چرخش پولی توسط فدرال رزرو باشد. در همین حال، رئیس جدید بانک مرکزی ژاپن، کازوئو اوئدا، بر تمایل به انعطاف در موضع پولی، بر خلاف رئیس قبلی این بانک مرکزی تاکید کرده است و چرخش پولی را حتی اگر تورم زیر 2 درصد باشد، رد نکرده است. تحلیل‌گران انتظار دارند که جفت‌ارز USDJPY تا سه‌ماهه چهارم به سطح قیمتی 127 برسد. همچنین بعید است که هیچ مداخله‌ای از سوی ژاپن صورت گیرد؛ زیرا حرکت قیمتی جفت‌ارز USDJPY یک‌طرفه و تدریجی نخواهد بود.